+38 (099) 617-62-04
congressulpga@i.ua
+38 (096) 329-22-83
uasg@i.ua
Укр

Українська Асоціація скрапленого газу (УАСГ) пропонує при підготовці законодавчих змін, спрямованих на подолання наслідків карантину та підтримки реального сектору української економіки, врахувати пропозиції стосовно ставок акцизного податку на паливо

Питання акцизної політики в частині ставок акцизного податку на пальне є пріоритетним для усіх учасників ринку скрапленого газу вважають в Асоціації УАСГ.

Українська Асоціація скрапленого газу (УАСГ) пропонує при підготовці законодавчих змін, спрямованих на подолання наслідків карантину та підтримки реального сектору української економіки, врахувати пропозиції стосовно ставок акцизного податку на паливо.

Питання акцизної політики в частині ставок акцизного податку на пальне є пріоритетним для усіх учасників ринку скрапленого газу вважають в Асоціації УАСГ.

«В умовах кризи та у період подолання її наслідків як ніколи виникає нагальна необхідність впровадження системи збалансованого акцизного оподаткування усіх енергопродуктів, основи якої закладено у Директиві Ради 2003/96/ЄС від 27 жовтня 2003 року "Про реструктуризацію системи Співтовариства щодо оподаткування енергоносіїв та електроенергії", адаптація положень якої передбачена Угодою про Асоціацію між Україною та ЄС. Директивою регулюється оподаткування енергетичних продуктів, якщо вони використовуються як моторне паливо або паливо для опалення.

Разом з цим, неприпустимим є повернення до ситуації кінця 2019 – початку 2020 року, коли без економічного обґрунтування, без розрахунків соціальних наслідків та всупереч вимогам європейського та національного законодавства щодо основ формування акцизної політики на енергетичні продукти під час розгляду ряду законопроектів у Верховній Раді України відбулася спроба збільшення тільки ставок акцизного податку на скраплений газ, що призвело би до збільшення роздрібної ціни на скраплений газ на 4-5 гривень або на 30 % для понад 2 мільйонів громадян власників транспортних засобів, що використовують скраплений газ як основний вид палива» - зауважує Виконавчий директор УАСГ Олег Широков.

УАСГ надіслала листи Прем'єр-міністру України, Міністру фінансів України, Голові комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, виконуючому обов'язки Голови Державної податкової служби з пропозиціями щодо додаткових заходів підтримки громадян та економіки України через збалансоване акцизне оподаткування енергопродуктів. (Посилання на лист)

З метою уникнення ситуативних змін до ставок акцизного податку на скраплений газ, забезпечення стабільності та передбачуваності для інвестиційної діяльності, УАСГ запропонувала врахувати наступні пропозиції:

  1. Встановити фіксоване співвідношення базових ставок акцизного податку на скраплений газ та бензин на рівні 25% (діюче 24,4%, за Директивою ЄС 18,8%).
  2. Запровадити норми щодо одночасної зміни базових ставок акцизного податку на скраплений газ та бензин відповідно до встановленого фіксованого співвідношення у разі перегляду ставок на скраплений газ або на бензин.
  3. Зберегти у середньостроковому періоді (протягом 3 років) діючі базові ставки акцизного податку на скраплений газ та бензин.
  4. У разі доцільності передбачити поступове щорічне (з 2024 по 2030 рік) збільшення базових ставок акцизного податку на скраплений газ із 52 євро до 68 євро (до 100% від мінімального значення за Директивою ЄС) та бензин із 213,5 до 272 євро (до 76% від мінімального значення за Директивою ЄС) із збереженням встановленого фіксованого співвідношення базових ставок акцизного податку на скраплений газ та бензин на рівні 25%.

Зацікавлені сторони також активно пропонують різні моделі акцизної політики. Так пропозицію надіслала ПАТ «Укртатнафта» до прем'єр-міністра України та до Міністра фінансів України з ідеєю збільшити ставку акцизного податку на скраплений газ до 168 євро / 1 тис л.  Ставки на бензини і ДП в компанії пропонують залишити на колишньому рівні - 213,5 євро і 139,5 євро відповідно. ПАТ «Укртатнафта» стверджує, що реалізація цих законодавчих ініціатив забезпечить зростання надходжень з акцизного податку в державний бюджет України на 13 млрд. грн на рік. Чомусь в  компанії вважають, що даний момент є найкращим часом для збільшення акцизних ставок. В УТН відзначають, що дане рішення призведе до збільшення відрахувань до бюджету і не відіб'ється на ціні для кінцевого покупця, та тільки не зрозуміло для якого покупця. (Посилання на лист)

Нафтогазова асоціація України виступає за двоетапне підвищення ставок акцизного податку на скраплений газ та зниження ставки акцизу на бензин. На першому етапі акциз на бензин має бути 180 євро за тисячу літрів замість поточних 213,5 євро, а на скраплений газ – 92 замість поточних 52 євро за тисячу літрів. Наступний етап в зміні акцизів - це вирівнювання ставок акцизу на скраплений газ та бензин до рівня 145 євро за тисячу літрів. Доходи в бюджет при цьому збільшаться на 180 млн євро. Такі ставки акцизного податку на скраплений газ і бензини, вважають в НАУ, збалансують ринок, особливо під час карантинних обмежень ділової активності бізнесу та соціальної активності громадян, коли відбулося катастрофічне падіння обсягів продажів бензинів (понад 50%) .

В свою чергу, голова Комітету ВР з питань енергетики Андрій Герус зазначив, що поточна різниця в акцизах на бензин та скраплений газ тільки пришвидшить  тренд зростання споживання скрапленого газу на українському ринку та ставка акцизу на газ повинна бути нижча, ніж на бензин (213,5 євро за тисячу літрів), але вища поточного рівня (52 євро за тисячу літрів). 

Є пропозиції і від представників ринку. З законодавчими ініціативами звернулись до уряду і ТОВ "УКРАВТОНОМГАЗ". Вони внесли пропозицію по чіткій Євроінтеграції податкового законодавства України в частині ставок акцизного податку, завдяки чому буде можливе збільшення бюджету України внаслідок приведення ставок акцизного податку до мінімальних показників в Європейському Союзі.

ТОВ "УКРАВТОНОМГАЗ" пропонує розглянути уряду України питання підвищення ставки акцизного податку на скраплений газ до 68 євро за 1000 літрів, на бензин збільшення до 359 євро за 1000 літрів, на дизельне паливо до 330 євро за 1000 літрів.

Запропонована збільшена ставка акцизного податку приблизить Україну до євроінтеграції та забезпечить виконання взятих зобов’язань по імплементації Директиви 2003/96/ЄС. А також приведення ставок акцизного податку в Україні до європейських збільшить інвестиційну привабливість України, що продемонструє готовність до виконання «Паризьких угод» щодо зниження вмісту вуглекислого газу в атмосфері з 2020 р.

Свою точку зору висловило Міністерство фінансів України щодо ставок акцизного податку на пальне і повідомило наступне:

"Наразі до Мінфіну надходить ряд пропозицій протилежного змісту від платників та профільних асоціацій щодо проблемних питань оподаткування пального акцизним податком. Зокрема:

- ПАТ «Укрнафта» листом від 04.05.2020 No 27/06-69 пропонує підвищити ставки акцизного податку на скраплений газ з 52 євро до 168 євро за 1000 літрів;

- Українська Асоціація скрапленого газу листом від 15.05.2020 No 7 пропонує поступове щорічне підвищення ставок акцизного податку на скраплений газ з 52 євро до 68 євро за 1000 літрів та на бензин з 213,5 євро до 272 євро за 1000 літрів.

Разом з тим слід зазначити, що особливості оподаткування пального в країнах Європейського Союзу визначено Директивою Ради 2003/96/ЄС про реструктуризацію системи Співтовариства з оподаткування продуктів енергії та електроенергії (далі – Директива), імплементація якої передбачена додатком XXVIII до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони.

Директивою встановлено мінімальні ставки податку, що застосовуються щодо моторного пального, а саме: бензин – 359 євро за 1000 л, дизельне паливо – 330 євро за 1000 л, скраплений газ – 125 євро за 1000 кг (65 євро за 1000 л). Пропозиції, викладені в обох листах, можуть спричинити збільшення вартості пального і, як наслідок, зростання ціни товарів, у витратах на виробництво та збут яких включено вартість скрапленого газу або бензину" – зазначено в листі Мінфіну за підписом заступника Міністра фінансів Світлани Воробей. (ПЕРЕГЛЯНУТИ ЛИСТ)

Ініціювання діаметрально протилежних підходів до зміни ставок акцизного податку на скраплений газ та бензини без врахування основ формування акцизної політики у сфері енергетичних продуктів, базовим елементом яких є Директива ЄС, призводить лише до дестабілізації ситуації на ринку, коливанню цін та соціальної напруги.

Враховуючи зазначене, Українська Асоціація скрапленого газу (УАСГ) наполягає на розробці та внесенні на розгляд Верховної Ради України законопроекту, що наблизить податкове законодавство України до Директиви ЄС, а також запровадить алгоритм встановлення найпоширенішого у країнах ЄС співвідношення ставок акцизного податку на скраплений газ та бензини на рівні 25%.

 

LPG – безпечний, універсальний, доступний