+38 (099) 617-62-04
congressulpga@i.ua
+38 (096) 329-22-83
uasg@i.ua
Укр

Результати робочої зустріч представників бізнесу LPG з Головою Комітету ВР України з питань фінансів Гетманцевим Д.О.

За ініціативи Української Асоціації скрапленого газу пройшла робоча зустріч представників бізнесу LPG з Головою Комітету ВР України з питань фінансів Гетманцевим Д.О.

За ініціативи Української Асоціації скрапленого газу пройшла робоча зустріч представників бізнесу LPG з Головою Комітету ВР України з питань фінансів Гетманцевим  Д.О.

Говорили про зростання споживання скрапленого газу (пропан-бутану) в Україні - це aвтогаз, приготування їжі, опалення, агросектор. В 2019 реалізовано в Україні LPG більше ніж бензину. Українці активно переобладнують свої авто на газ.  

СЕАРП, в яку інвестовано бізнесом 500 млн. грн. - шлях наведення ладу на ринку, але  проект потрібно ще  реалізувати. В цьому контексті обговорювалось проблема з реалізацією Закону №391-IX. Законом України від 18.12.2019 р. №391-IX внесена низка змін щодо впровадження акцизного податку, що почали діяти з 29.12.2019 року. Однією з таких змін є введення умовного коду 2711 на всі види скрапленого газу  для цілей статей 230-233 ПКУ. Тобто, з 29.12.2019 року суб’єкт господарювання – платник акцизного податку згідно п. «д» ст.231.1 ПКУ може зазначити в акцизній накладній код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД або умовний код, визначений підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 цієї статті. На жаль, на практиці ця законодавчо встановлена норма стосовно використання умовного коду 2711 при реалізації скрапленого газу зараз не діє, оскільки, як пояснюють податкові органи, не внесені відповідні зміни в програмне забезпечення СЕАРП. Ринок зацікавлений якнайшвидше налаштувати СЕАРП відповідно до норм чинного законодавства та надати можливість використання умовного коду 2711 при реалізації скрапленого газу платниками акцизного податку. Крім того, бажано надати роз’яснення  на офіційному сайті Державної податкової служби України щодо практичного застосування даних змін внесених Законом № 391.

Представники українського ринку LPG зауважили, що податкове навантаження на LPG в Україні, а саме акцизна політика останні роки була збалансована та відповідала європейським  директивам (Директива 2003/96). Порушення балансу енергетичних податків призведе до розбалансування ринків та збільшить роздрібні ціни на паливо. Останні пропозиції окремих депутатів призвели б до збільшення цін на газ на 4-5 грн. Додаткові витрати  українців після збільшення розміру акцизу (в рік) склали б 10 млрд.грн. З точки зору екології  LPG на 88% містить менше шкідливих викидів, та на 44 % менш СО2. Автогаз (пропан - бутан) не розглядається Міжнародною групою експертів зі зміни клімату (МГЕЗК) в якості парникового газу.

Окремо обговорювалось питання стабільності податкової акцизної політики на найближчі 5 років. Споживачі та бізнес вимагають прогнозованої програми енергетичної стратегії через податки, а саме адаптації законодавства України до вимог Директиви Ради 2003/96/ЄС від 27 жовтня 2003 року про реструктуризацію системи Співтовариства щодо оподаткування енергопродуктів та електроенергії. Безумовно тільки така концепція гарантуватиме уникнення ситуативних змін до ставок акцизного податку та забезпечить стабільність та передбачуваність інвестиційної діяльності.

 

 
LPG – безпечний, універсальний, доступний