+38 (099) 617-62-04
congressulpga@i.ua
+38 (096) 329-22-83
uasg@i.ua
Укр

Міністерство фінансів України не підтримує проєкт Закону України №4098

Міністерство фінансів України не підтримує проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне» (реєстр. №4098 від 15.09.2020) та наводить обґрунтування
Міністерство фінансів України не підтримує проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне» (реєстр. №4098 від 15.09.2020) та наводить обґрунтування:

-за розрахунками Міністерства фінансів України, за умови збереження обсягів споживання бензинів моторних та скрапленого газу на рівні 2019 року та з урахуванням обмінного курсу гривні до євро 31,4 грн за 1 євро, додаткові надходження від прийняття законопроєкт можуть становити близько 3,5 млрд грн на рік. Додатковий ресурс розраховано виходячи з того, що зменшення ставки акцизного податку на бензини спричинить втрати бюджету у сумі 5,3 млрд грн на рік, а збільшення ставки на скраплений газ додаткові надходження – 8,8 млрд грн на рік. Але за оцінкою розробників проєкт Закону, прогнозується зростання доходів бюджету більше 4,8 млрд грн на рік. При цьому, розрахунки зростання доходів у зазначених обсягах та економічне обґрунтування запропонованої зміни ставок акцизного податку розробниками законопроєкт не надані;
 
- передбачене проєктом Закону набрання ним чинності з дня, наступного за днем його опублікування, не узгоджується з принципом стабільності податкового законодавства, яким передбачено, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.

Згідно з пунктом 1 статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроєкту, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету, суб’єкт права законодавчої ініціативи зобов’язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Проте передбачені Кодексом розрахунки до законопроєкту відсутні;
- за експертною оцінкою зростання ставки на скраплений газ може спричинити збільшення його роздрібної ціни щонайменше на 3,3 грн за 1 л, або на 28 відсотків. Реалізація пропозиції розробників законопроєкт може мати негативний суспільний резонанс, особливо в нинішніх умовах зниження купівельної спроможності населення, оскільки скраплений газ – це соціальний вид пального;

- крім того, слід зазначити, що зменшення ставки акцизного податку на бензин суперечить міжнародним зобов’язанням України, зокрема Угоді про асоціацію між Україною та ЄС.

ПОСИЛАННЯ НА ДЖЕРЕЛО
LPG – безпечний, універсальний, доступний