Конференція LPG 2020: Дякую організаторам за запрошення.
Хочу відмітити та висловитися з приводу двох сесій, а саме теми "стихійних" АГЗП та проектів зміни мит та акцизного податку на скраплений газ.
- "Стихійні" АГЗП виникли з причини зовнішнього хаосу в державі на початку 2011 року та успішно розповсюджувалися у зв'язку з актуальністю скрапленого газу, як автогаз. Друга причина - це активне інвестування автолюбителів в ГБО для зменшення витрат на паливо. Це практично та розумно, у зв’язку з тяжкою економічною ситуацією в країні. Більшість бізнесу також підтримали переобладнання та знизили витрати для своїх підприємств на паливо, що відповідно збільшило ефективність перевезень (доставка продуктів харчування та громадський транспорт). Також це забезпечило створення десяткам тисяч робочих міст не тільки в рітейлі, а ще й в промисловості (виготовлення самих «моноблоків»). Це дуже важливо на сьогодні для нашої країни. Впевнений, що недосвідченість підприємців та елементи корупції не дали змогу узаконити дані об’єкти. На сьогодні - це, нажаль, незаконні АГЗП.
- «Акцизи». Статистика говорить, що використання скрапленого газу, як автогаз - це лише 80%. В 2017 році сільхоз-виробники почали активно встановлювати сушарки, які дозволяли оптимізувати логістику постачання зернових. Скраплений газ є дуже мобільною енергією відносно природнього газу та більш ефективним за мазут. Також, нарешті, з забороною спец-аукціонів є реальний шанс для розвитку прозорого ринкового сегменту комунального побутового газу. За статистикою (УАСГ) зараз налічується біля двох мільйонів домогосподарств, які використовують скраплений газ для приготування їжі та опалення. Отже з підняттям розміру акцизу населення, автолюбителі, промисловість та сільхоз-виробники будуть компенсувати надлишковий розмір податку. Отже скраплений газ стане менше доступний на користь бензинів, природнього газу, дров та мазуту.
Прокоментував Генеральний директор УАСГ Станіслав Батраченко.